کمپرسور کولر برلیانس

در انبار
کمپرسور کولر یکی از قطعات بسیار مهم و مصرفی در سیستم سرمایش و تهویه مطبوع خودرو ها از جمله برلیانس می باشد. کمپرسور AC خود به تنهایی شامل تعداد زیادی قطعه می باشد. بنابراین جنس و کیفیت کمپرسور برلیانس بسیار با اهمیت است. انواع کمپرسور کولر برلیانس H330، کمپرسور کولر برلیانس H320، کمپرسور کولر برلیانس H220، کمپرسور کولر برلیانس H230 و مدل های دیگر در نمایندگی چیران یدک موجود می باشد. برای مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت کمپرسور کولر برلیانس (انواع مدل ها) به صورت اورجینال(اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی (ایساکویی) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت با وارد کننده لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) بدون واسطه در تماس باشید.

شرح

کمپرسور کولر برلیانس

کمپرسور کولر برلیانس را عمدتاً از جنس فلز می سازند و یکی از اجزای اصلی در چرخه سیستم سرمایشی خودرو می باشد. با پیشرفت صنعت خودرو و ارتقاء استانداردهای زندگی مردم، افراد بیشتری به استفاده از خودرو روی آورده اند و راحتی خودروها نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت تهویه مطبوع خودرو به عنوان سیستمی برای بهبود راحتی بیشتر و بیشتر سرنشینان برجسته می شود. سیستم تهویه مطبوع خودرو (Air Condition) به نام AC، به سیستمی اطلاق می شود که می تواند دمای هوای داخل خودرو را تنظیم کند. سیستم تهویه مطبوع خودرو عمدتاً شامل سیستم سرمایش (تبرید) و سیستم گرمایش، سیستم تهویه و سیستم تصفیه هوا است.

همان طور که در شکل زیر نشان دادیم، سیستم سرمایش تهویه مطبوع خودرو شامل کمپرسور کولر، کندانسور یا رادیاتور کولر، مخزن ذخیره مایعات (اکنون در اکثر خودروها اساساً با کندانسور یکپارچه می شوند)، اواپراتور، خط لوله فشار قوی و فشار ضعیف و شیر انبساط با توسعه فناوری تهویه مطبوع خودرو می باشد. اواپراتور و شیر انبساط اصولاً با یکدیگر ادغام می شوند.

 

چرخه سرمایش کمپرسور کولر و رادیاتور کولر خودرو

 

اصل کار کمپرسور کولر و سیستم سرمایش

کار سیستم تهویه مطبوع و سرمایش، فرآیند تبخیر و مایع شدن مداوم  گاز فریون یا همان مبرد است. با مرکز کمپرسور و شیر انبساط به عنوان مرز می توان کل چرخه سرمایش را به دو قسمت زیاد و کم تقسیم کرد. جزئیات را می توان از طریق شکل بالا درک کرد (شکل مختص کمپرسور کولر برلیانس نمی باشد و برای تمامی خودروها کاربرد دارد). فرآیند گردش گاز فریون یا همان مبرد در سیستم را می توان به 4 فرآیند کار به شرح زیر تقسیم کرد.

مراحل گردش گاز

  1. فشرده سازی: گاز مبرد کم فشار و دمای پایین که توسط اواپراتور پردازش می شود، به وسیله کمپرسور کولر مکیده می شود. سپس به گازی با دمای بالا و فشار بالا تبدیل و به کندانسور وارد می شود.
  2. آزاد سازی گرما: گاز مبرد با دمای بالا و فشار بالا وارد کندانسور می شود که در اثر کاهش فشار و دما، گاز مبرد به مایع متراکم می شود و مقدار زیادی گرما را آزاد و به اتمسفر خارج می فرستد.
  3. مایع مبرد با دما و فشار بالا پس از عبور از دستگاه انبساط بزرگتر می شود. سپس فشار و دما به شدت کاهش می یابد و به صورت مه (قطرات ریز مایع) از شیر انبساط خارج می شود. این خط تقسیم بین فشار بالا و پایین مبرد است و شیر انبساط عملکرد دریچه گاز را دارد.
  4. مایع مبرد مه وارد اواپراتور می شود، بنابراین نقطه جوش مبرد بسیار کمتر از دمای داخل اواپراتور است، بنابراین مایع مبرد تبخیر می شود و به گاز تبدیل می شود.در طی فرآیند تبخیر، مقدار زیادی گرمای اطراف جذب می شود و سپس بخار مبرد کم فشار و دمای پایین وارد کمپرسور می شود.

روند فوق بارها و بارها ادامه می یابد و می توان به هدف کاهش دمای هوای اطراف اواپراتور دست یافت. در عین حال دمنده هوای سرد را به داخل خودرو می کشد و هوای گرم داخل خودرو را تخلیه می کند و در نتیجه دمای داخل خودرو را کاهش می دهد و به اثر خنک کنندگی می رسد.

 

نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری را درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

برلیانس

مدل

برلیانس H220 اتوماتیک, برلیانس H220 دنده ای, برلیانس H230 اتوماتیک, برلیانس H230 دنده ای, برلیانس H320 اتوماتیک 1500, برلیانس H320 اتوماتیک 1650, برلیانس H320 دنده ای 1500, برلیانس H320 دنده ای 1650, برلیانس H330 اتوماتیک 1500, برلیانس H330 اتوماتیک 1650, برلیانس H330 دنده ای 1500, برلیانس H330 دنده ای 1650

کد قطعه

ACC-Brilliance0111

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “کمپرسور کولر برلیانس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم