کمک فنر اچ سی کراس

در انبار
زمانی که خودرو در جاده ناهموار در حال حرکت است ارتعاشات متعدد به سیستم تعلیق وارد می شود. کمک فنر عقب اچ سی کراس در دو سمت چپ و راست و همچنین کمک فنر جلو اچ سی کراس در  طرفین وظیفه تبدیل انرژی ارتعاش به انرژی میرایی را دارند. از این رو هرچقدر کمک فنرها در سیستم تعلیق با قدرت تعبیه شوند، ضربات و تکان ناشی از حرکت خودرو به بدنه و سرنشینان وارد نخواهد شد. جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت کمک فنر عقب و جلو H30 کراس به صورت عمده و تک اورجینال(اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی (ایساکویی) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت با نمایندگی لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) بدون واسطه در تماس باشید.

شرح

کمک فنر اچ سی کراس

کمک فنر اچ سی کراس مهم ترین بخش میرایی در سیستم تعلیق خودروی دانگ فنگ است. همه ما می دانیم که دو منبع اصلی ارتعاش در هنگام رانندگی ماشین وجود دارد: یکی از آن ها ناشی از سطح جاده است و از نظر آکادمیک به آن ارتفاع سطح جاده می گویند. دومی ناشی از موتور است که این مورد عمدتاً با تطبیق سیستم تعلیق مناسب و سفتی نقاط نصب بدنه حل می شود. بنابراین مهندسان برای حل موثر لرزش ناشی از سطح جاده، کمک فنر را طراحی کردند تا سرنشینان داخل خودرو احساس راحتی کنند.

ساختار کمک فنر اچ سی کراس

کمک فنرها را می توان به طور تقریبی به کمک فنرهای دو لوله ای (دو سیلندر) و کمک فنرهای تک لوله ای (تک سیلندر) از نظر ساختار تقسیم کرد. تفاوت آن ها در این است که تعداد سیلندرهای داخلی متفاوت است. کمک فنر تک لوله ای تنها یک سیلندر دارد که قیمت بالاتری دارد. در حال حاضر فقط برخی از ماشین های مدل متوسط به بالا را با این نوع کمک فنرها مجهز کرده اند؛ اما کمک فنر دو لوله ای دارای دو سیلندر، یک سیلندر در حال کار و یک سیلندر ذخیره روغن است.

کمک فنر معمولا از قطعات زیر تشکیل شده است:

  • مهر و موم روغن
  • سیلندرهای ذخیره روغن
  • مخزن سیلندر
  • میله های پیستون
  • دریچه های پیستون
  • دریچه های پایین
  • بلوک های محدود
  • سایر قطعات فرعی

طراحی هر قسمت در اینجا ویژگی خاص خود را دارد، بنابراین وارد جزئیات نمی شویم.

اصول کار کمک فنرها

اصول کار کمک فنر به طور معمول به یک ضربه فشرده سازی و یک حرکت کششی تقسیم می شود که مربوط به پرش بالا و پایین سیستم تعلیق خودرو است.

الف) هنگامی که فشرده می شود، روغن موجود در مخزن سیلندر توسط سوپاپ پیستونی به سمت پایین فشرده می شود و روغن از طریق شیر پایینی به داخل سیلندر ذخیره روغن جریان می یابد تا نیروی میرایی ایجاد کند.

ب) هنگام کشش، روغن موجود در مخزن سیلندر توسط سوپاپ پیستون به سمت بالا کشیده می شود و روغن از شیر پیستون عبور می کند. به داخل حفره پایینی یعنی حفره بدون میله می ریزد. وقتی روغن از صفحه سوپاپ عبور می کند نیروی میرایی ایجاد می شود. در عین حال به دلیل وجود میله پیستون حفره پایینی فضای زیادی دارد بخشی از روغن باید برای جبران به مخزن سیلندر از طریق شیر جبرانی سوپاپ پایین برگردد، این فرآیند نیز در ایجاد نیروی میرایی تاثیر دارد.

نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری را درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

دانگ فنگ

مدل

دانگ فنگ H30 کراس

کد قطعه

SA-H30cross0103

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “کمک فنر اچ سی کراس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم