کمک فنر هایما Haima

در انبار
اصطلاح ضربه گیر یک اصطلاح کلی در صنعت شاسی خودرو است و کمک فنر خودرو در واقع یک لرزش گیر است. به منظور کاهش لرزش و همچنین بهبود راحتی در سواری خودرو چهار کمک فنر (کمک فنر عقب راست، کمک فنر عقب چپ، کمک فنر جلو راست، کمک فنر جلو چپ) موازی با المان کشسان در سیستم تعلیق تعبیه شده است. جهت مشاوره خرید و استعلام قیمت کمک فنر عقب و جلو هایما Haima به صورت عمده و تک اورجینال(اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی (ایساکویی) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت با نمایندگی لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) بدون واسطه در تماس باشید.

شرح

کمک فنر هایما Haima

کمک فنر هایما Haima مورد استفاده در سیستم تعلیق خودروی هایما مخصوصاً برای کاهش ارتعاش هیدرولیکی است. در سیستم تعلیق در اثر ضربه، لرزش ایجاد می شود. اصل کار کمک فنر هایما به این صورت است که وقتی بدنه خودرو و محور، لرزش دارند و حرکت نسبی وجود دارد؛ پیستون در دو کمک عقب و دو کمک جلو به سمت بالا حرکت می کند و روغن موجود در مخزن سیلندر به طور مکرر از یک محفظه به محفظه دیگر عبور می کند. در این زمان اصطکاک بین دیواره محفظه و روغن و همچنین اصطکاک داخلی بین مولکول‌های روغن، نیروی میرایی روی ارتعاش ایجاد می‌کند؛ به طوری که انرژی ارتعاش خودرو به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. انرژی گرما توسط کمک فنر جذب و در جو منتشر می‌شود. جنس و نوع روغن موجود در کمک فنر تاثیر مستقیم و زیادی بر روی تبدیل انرژی میرایی ارتعاش به انرژی گرما دارد.

انواع کمک فنر

از نظر مواد به طور عمده چند نوع کمک فنر وجود دارد: کمک فنر هیدرولیک، کمک فنر پنوماتیک و دیگری کمک فنر میرایی متغیر است.

کمک فنر از نظر ساختاری به دو نوع کمک فنر تک سیلندر و کمک فنر دو سیلندر تقسیم می شود.

همچنین می توان آن را به موارد زیر تقسیم کرد: (1) کمک فنر پنوماتیک تک سیلندر (2) کمک فنر فشار روغن دو سیلندر (3) کمک فنر گاز روغن دو سیلندر (4) دو بشکه و دوربین دوچشمی

کمک فنر گازی روغنی

کمک فنر گازی روغنی نوع جدیدی از کمک فنر است که از دهه 1960 توسعه یافته است. ویژگی ساختار آن این است که یک پیستون شناور در قسمت پایین سیلندر نصب شده است؛ یک محفظه هوای بسته در انتهای پیستون شناور تشکیل شده و سیلندر با نیتروژن پرفشار پر شده است. روی پیستون شناور یک رینگ حلقوی با مقطع بزرگ تعبیه شده است که روغن و گاز را به طور کامل جدا می کند. پیستون مجهز به یک شیر فشاری و یک شیر انبساط است که سطح مقطع کانال را با سرعت حرکت آن تغییر می دهد.

هنگامی که چرخ بالا و پایین می‌چرخد، پیستون کمک فنر در روغن حرکت می‌کند، به طوری که بین محفظه بالایی و محفظه پایینی پیستون، اختلاف فشار روغن وجود دارد. فشار روغن، شیر تراکم را فشار می‌دهد و شیر انبساط به جلو و عقب جریان می یابد. از آن جایی که سوپاپ نیروی میرایی زیادی روی روغن تحت فشار ایجاد می کند، ارتعاش کاهش می یابد.

 

نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری را درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

هایما

مدل

هایما S5, هایما S5 پلاس, هایما S7 اتوماتیک, هایما S7 پلاس, هایما S7 توربو شارژ, هایما S7 دنده ای

کد قطعه

SA-Haima0103

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “کمک فنر هایما Haima”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم