کوئل تیگو 7 پرو

شناسه محصول: IC-FownixT7P-0617
در انبار
نقش کوئل تیگو 7 پرو در موتور و ساختار آن را در قسمت توضیحات به طور مفصل شرح داده ایم. کویل تیگو7 پرو اورجینال و متعلقات دیگر موتور فونیکس همچون میل سوپاپ تیگو 7 پرو اصلی، رینگ پیستون تیگو 7 پرو اصلی، واشر سرسیلندر تیگو 7 پرو اصلی ، میل لنگ تیگو 7 پرو اصلی و... در نمایندگی لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت بدون واسطه موجود می باشد. برای مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت کوئل فونیکس تیگو 7 پرو (Tiggo7pro) عمده و تک اورجینال (اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی با ما در تماس باشید. چیران یدک این محصول را با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا به فروش می رساند. اندکی پس از خرید سفارش شما به سرعت پردازش می شود و می توانید در کمتر از ۷۲ ساعت این قطعه را دریافت و از آن استفاده کنید. مجموعه چیران یدک برای جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات آنها را با پکیج ایمن به درب منزل مشتریان ارسال می کند.

شرح

کاربرد کوئل تیگو 7 پرو اصلی

همان طور که موتورهای بنزینی خودرو به سمت سرعت بالا، نسبت تراکم بالا، قدرت بالا، مصرف سوخت کم و آلایندگی کم پیش می روند، دستگاه های احتراق سنتی دیگر برای استفاده مناسب نیستند. اجزای اصلی دستگاه کوئل تیگو 7 پرو (Tiggo 7 pro) یا جرقه زنی عبارت اند از سیم پیچ و دستگاه سوئیچ. با افزایش انرژی سیم پیچ، شمع می تواند جرقه هایی با انرژی کافی تولید کند. این شرط اساسی برای تطبیق دستگاه کوئل تیگو 7 پرو با عملکرد دستگاه موتورهای مدرن است.

در این جا به شما می گوییم عملکرد و ساختار کوئل تیگو 7 پرو چگونه است و  طبقه بندی کویل فونیکس تیگو 7 پرو بر چه اساسی می باشد. یعنی هر آن چه که باید در مورد قطعه کوئل موتور فونیکس تیگو 7 پرو بدانید. امیدوارم همه مطالبی اشتراکی توسط چیران یدک مورد پسند شما واقع شود. در ضمن حتماً از فروشگاه های مجاز و نمایندگی انحصاری کویل تیگو 7 پرو استاندارد و مرغوب را تهیه نمائید.

 

ساختار دستگاه احتراق و کوئل تیگو

معمولاً دو مجموعه کویل در کویل احتراق وجود دارد، سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه. سیم پیچ اولیه از سیم لعابی ضخیم تر، معمولاً حدود 0.5-1 میلی متر سیم لعابی استفاده می کند و در حدود 200-500 دور پیچ می شود. سیم پیچ ثانویه از سیم لعابی نازک تر، معمولاً حدود 0.1 میلی متر سیم لعابی، حدود 15000-25000 دور استفاده می کند. یک سر سیم پیچ اولیه به منبع تغذیه ولتاژ پایین (+) در خودرو و سر دیگر به دستگاه سوئیچینگ (شکن) متصل است. یک سر سیم پیچ ثانویه به سیم پیچ اولیه و سر دیگر به انتهای خروجی خط فشار قوی وصل می شود تا برق ولتاژ بالا را تولید کند.

 

اصل کار کوئل تیگو 7 پرو

دلیل این که سیم پیچ احتراق در کوئل می تواند برق کم ولتاژ خودرو را به ولتاژ بالا تبدیل کند این است که فرمی مشابه ترانسفور ماتور معمولی دارد و نسبت دور سیم پیچ اولیه به سیم پیچ ثانویه زیاد است. اما حالت کار سیم پیچ احتراق با ترانسفورماتورهای معمولی متفاوت است ترانسفورماتورهای معمولی به طور مداوم کار می کنند در حالی که کویل های احتراق به صورت متناوب کار می کنند. کوئل ها، بارها و بارها انرژی را در فرکانس های مختلف با توجه به دور موتورهای مختلف ذخیره و تخلیه می کنند.

هنگامی که سیم پیچ اولیه روشن می شود، با افزایش جریان، یک میدان مغناطیسی قوی در اطراف آن ایجاد می شود و هسته آهنی انرژی میدان مغناطیسی را ذخیره می کند. هنگامی که دستگاه سوئیچینگ مدار سیم پیچ اولیه را قطع می کند، میدان مغناطیسی سیم پیچ اولیه به سرعت کاهش می یابد و به سیم پیچ ثانویه یک ولتاژ بسیار بالا القا خواهد شد. هر چه میدان مغناطیسی سیم پیچ اولیه سریع تر از بین برود، در لحظه قطع جریان، جریان بیشتر می شود. همچنین هر چه نسبت چرخش دو سیم پیچ بیشتر باشد، ولتاژ القایی توسط سیم پیچ ثانویه بیشتر می شود.

 

طبقه بندی کویل تیگو 7 پرو

کویل های جرقه زنی بر اساس مدار مغناطیسی به دو نوع تقسیم می شوند. هر یک را در زیر کاملاً شرح می دهیم.

 

کوئل یا سیم پیچ احتراق مدار مغناطیسی بسته

هسته آهنی کوئل مدار مغناطیسی بسته، بسته است و تمام شار مغناطیسی از داخل هسته آهنی عبور می کند. نفوذپذیری مغناطیسی هسته آهنی حدود 10000 برابر هوا است. بنابراین سیم پیچ جرقه زنی مدار مغناطیسی باز تمایل به عملکردی مشابه این نوع مدار مغناطیسی دارد. بنابراین باید از یک سیم پیچ اولیه با تعداد دور بیشتر و قطر سیم بیشتر استفاده کرد. تعداد دور سیم پیچ اولیه زیاد است. اگر می خواهید نسبت دورهای یکسان را بدست آورید تعداد دور سیم پیچ ثانویه را بشمارید. همچنین نیاز به افزایش دارد. بنابراین برعکس احتراق مدار مغناطیسی باز نمی توان سیم پیچ را کوچک کرد. این نوع کوئل می تواند به دلیل مقاومت مغناطیسی کوچک، نیروی مغناطیسی سیم پیچ را به طور موثر کاهش دهد و سیم پیچ احتراق را کوچک کند.

در حال حاضر، این نوع کوئل کاملاً کوچک می شود و می تواند با جرقه زن ترکیب شود و حتی با شمع یک دست شود. گاز متراکم قابل احتراق در سیلندر توسط شمع مشتعل می شود. کویل جرقه زن سنتی از نوع مغناطیسی باز است و هسته آهنی آن را از ورق های فولادی سیلیکونی حدود 0.3 میلی متر می سازند. هسته آهنی را با سیم پیچ های ثانویه و اولیه می پیچند. نوع مغناطیسی بسته از یک هسته آهنی مشابه III برای پیچیدن سیم پیچ اولیه استفاده می کند. سیم پیچ ثانویه به بیرون پیچیده می شود و خط مغناطیسی نیرو توسط هسته آهنی تشکیل می شود تا یک مدار مغناطیسی بسته تشکیل شود.

مزایای سیم پیچ احتراق مغناطیسی بسته نشت شار مغناطیسی کمتر، اتلاف انرژی کم و اندازه کوچک است. بنابراین سیستم های جرقه زنی الکترونیکی معمولاً از سیم پیچ های احتراق مغناطیسی بسته استفاده می کنند.

 

 کوئل یا سیم پیچ احتراق مدار مغناطیسی باز

کویل های جرقه زنی مدار مغناطیسی باز عموماً ساختاری قوطی شکل دارند. از چند ورقه فولادی سیلیکونی تشکیل می شوند که روی هم می گذارند تا یک هسته آهنی میله ای شکل را تشکیل دهند. سیم پیچ ثانویه و سیم پیچ اولیه در اطراف بیرون هسته آهنی پیچ می خورند. سیم پیچ ثانویه یک سیم میناکاری با قطر سیم 0.05 تا 1 میلی متر و تعداد پیچ ​​های 20000 تا 30000 می باشد. قطر سیم سیم پیچ اولیه 0.5 تا 1.0 میلی متر است که ضخیم تر از سیم پیچ ثانویه است و تعداد چرخش ها فقط 150 تا 300 دور است.

سیم پیچ اولیه در خارج از سیم پیچ ثانویه در هم می تابد، بنابراین تغییرات شار مغناطیسی ایجادی توسط سیم پیچ ثانویه دقیقاً مشابه تغییرات سیم پیچ اولیه است. جهت سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه یکسان است. ابتدای شروع سیم پیچ ثانویه به کانکتور خروجی ولتاژ بالا و انتهای آن به ابتدای شروع سیم پیچ اولیه و به ” +” ترمینال محفظه وصل می شود. انتهای سیم پیچ اولیه به ” -” ترمینال محفظه وصل می شود. ترمینال “one” به کلکتور ترانزیستور قدرت در جرقه زن متصل است و با عمل جرقه زنی روشن و خاموش شدن جریان سیم پیچ اولیه خود را کنترل می کند.

 

در صورت وجود هرگونه نقص یا خطایی، لطفاً آن را از طریق ایمیل یا در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید. ادامه مطالب در خصوص کوئل را می توانید در مقالات بعدی مربوط به کوئل آریزو 6، کوئل تیگو 8پرو بخوانید. اولین بیانیه این است که ما این روندهای خبری و دانش محصول را در اختیار شما قرار می دهیم تا با آگاهی خرید کوئل تیگو 7پرو را از مراکز معتبر و نمایندگی های مجاز انجام دهید.

 

نحوه خرید و قیمت کوئل تیگو 7 پرو استاندارد

برای خرید یا اطلاع از قیمت کویل تیگو 7 پرو اصلی و با کیفیت با فروشگاه لوازم یدکی خودرو چیران یدک در تماس باشید. جهت بررسی و خرید دیگر قطعات تیگو 7 پرو می توانید از قسمت جستجو در صفحه اصلی، قطعه مورد نظر خود را پیدا یا به برچسب قطعات فونیکس مدل تیگو 7 پرو مراجعه کنید.

 تعهد چیران یدک

  • خرید از فروشگاه چیران یدک تضمین کیفیت و تعهد را به همراه دارد. با توجه به درخواست مشتری جنس اصلی شرکتی مدیران خودرو یا وارداتی تهیه و ارسال می کنیم. اگر مشتری واقعاً مشکل کیفیت محصول داشته باشد، متخصصان فروش چیران یدک جنس اصلی و شرکتی را به شما مشتریان عزیز پیشنهاد می کنند. فاکتور فروش یا لیست فروش چاپی توسط لوازم یدکی چیران یدک با خرید شما ارسال می شود. از خدمات فروش جنس اصلی شرکتی باکیفیت، سریع و کارآمد توسط فروشگاه ما لذت ببرید. هدف چیران یدک بعد از جلب رضایت مشتری، تامین و عرضه لوازم یدکی اصلی و با کیفیت خودروهای وارداتی با نازلترین قیمت بدون هیچگونه واسطه ای در سراسر ایران می باشد.

 

  • نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری درباره علل خرابی های کوئل تیگو 7 پرو و روش نگهداری از کویل تیگو 7 پرو درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

فونیکس

مدل

فونیکس تیگو 7 پرو

اصالت

ایرانی (داخلی), وارداتی

جدید یا دست دوم

جدید

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “کوئل تیگو 7 پرو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم