کوئل آریزو 6

شناسه محصول: IC-CheryA6-0617
در انبار
کاربرد و طبقه بندی کوئل آریزو 6 را در قسمت توضیحات به طور مفصل شرح داده ایم. کوئل موتور چری مدل آریزو 6 اصلی و متعلقات دیگر موتور چری همچون میل سوپاپ آریزو 6 اصلی، رینگ پیستون آریزو 6 اصلی، واشر سرسیلندر آریزو 6 اصلی ، میل لنگ آریزو 6 اصلی و... در نمایندگی لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت بدون واسطه موجود می باشد. برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت کویل اریزو 6 (Arrizo 6) عمده و تک اورجینال (اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی با ما در تماس باشید. چیران یدک این محصول را با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا به فروش می رساند. اندکی پس از خرید سفارش شما به سرعت پردازش می شود و می توانید در کمتر از ۷۲ ساعت این قطعه را دریافت و از آن استفاده کنید. مجموعه چیران یدک برای جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات آنها را با پکیج ایمن به درب منزل مشتریان ارسال می کند.

شرح

وظیفه و نقش کوئل آریزو 6 اصلی

کوئل آریزو 6 (Arrizo 6) یا سیم پیچ احتراق یکی از قطعات کلیدی دستگاه احتراق موتور است. این قطعه انرژی کافی شمع خودرو برای تولید جرقه های الکتریکی کافی و بهبود عملکرد موتور فراهم می کند. کوئل آریزو 6 یا سیم پیچ احتراق عمدتاً از سه قسمت به نام های سیم پیچ اولیه، سیم ثانویه و هسته آهنی تشکیل می شود.

در این جا به شما می گوییم ویژگی ساختاری کوئل آریزو 6 چگونه است و  طبقه بندی کویل بر چه اساسی می باشد. علاوه بر این در مورد اشکالات احتمالی و برخی جزئیات کویل اریزو 6 نیز بحث خواهیم کرد. یعنی هر آن چه که باید در مورد قطعه کوئل موتور چری آریزو 6 بدانید. امیدوارم همه مطالبی اشتراکی توسط چیران یدک مورد پسند شما واقع شود. در ضمن حتماً از فروشگاه های مجاز و نمایندگی انحصاری کویل آریزو 6 استاندارد و مرغوب را تهیه نمائید.

ویژگی های ساختاری کویل اریزو 6

به طور کلی دو مجموعه سیم پیچ اولیه و ثانویه در کوئل آریزو 6 (سیم پیچ احتراق) وجود دارد. سیم پیچ اولیه معمولاً از 200-500 دور سیم لعابی با ضخامت تقریبی 0.5-1 میلی متر تشکیل می شود. سیم پیچ ثانویه معمولاً از 15000-500 دور سیم لعابی با ضخامت تقریبی 0.1 میلی متر به همراه سیم مینا کاری حدود 25000 دور تشکیل می شود. یک سر سیم پیچ اولیه به منبع تغذیه مثبت خودرو و سر دیگر آن به دستگاه سوئیچینگ (شکن) متصل است. یک سر سیم پیچ ثانویه به سیم پیچ اولیه و سر دیگر آن به انتهای خروجی خط فشار قوی وصل می شود تا برق ولتاژ بالا را تولید کند.

نحوه عملکرد کوئل آریزو 6

هنگامی که سیم پیچ اولیه روشن می شود، با افزایش جریان، یک میدان مغناطیسی قوی در اطراف آن ایجاد می شود و هسته آهنی انرژی میدان مغناطیسی را ذخیره می کند. زمانی که دستگاه سوئیچینگ مدار سیم پیچ اولیه را قطع می کند، میدان مغناطیسی سیم پیچ اولیه به سرعت ضعیف می شود. در این حالت سیم پیچ ثانویه، ولتاژ بسیار بالایی را القا می کند. در لحظه قطع جریان هر چه میدان مغناطیسی سیم پیچ اولیه سریع تر از بین برود، جریان بیشتر می شود و هر چه نسبت چرخش دو سیم پیچ بیشتر باشد، ولتاژ القایی توسط سیم پیچ ثانویه بیشتر و از کم به زیاد تبدیل می شود.

مانند یک ترانسفورماتور معمولی، سیم پیچ های اولیه و ثانویه در کوئل دارای نسبت چرخش زیادی هستند که برق ولتاژ پایین خودرو را به ولتاژ بالا تبدیل می کند. با این تفاوت که بارها و بارها با توجه به دور موتورهای مختلف انرژی را در فرکانس های مختلف ذخیره و آزاد می کند و به صورت متناوب کار می کند.

طبقه بندی کویل جرقه زنی

کویل های جرقه زنی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند به دو نوع تقسیم می شوند: کویل های جرقه زنی مدار مغناطیسی باز و کویل های احتراق مدار مغناطیسی بسته.

کوئل مدار مغناطیسی باز

سیم پیچ احتراق مدار مغناطیسی باز را با استفاده از اصل القای متقابل الکترومغناطیسی می سازند. ساختار آن عمدتاً از سیم پیچ های اولیه و ثانویه بر روی یک هسته آهنی می باشد که هسته آهنی در آن از ورق های فولادی سیلیکونی، یک پوسته و مقاومت های خارجی اضافی تشکیل می شود. کوئل های جرقه زنی مدار مغناطیسی باز به انواع دو ترمینالی و سه ترمینالی تقسیم می شوند.

کوئل مدار مغناطیسی بسته

در این کوئل یا سیم پیچ احتراق، هر دو سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه را بر روی یک هسته آهنی مربع شکل یا ژاپنی می پیچند. شار مغناطیسی تولیدی توسط سیم پیچ اولیه در هسته آهنی یک مدار مغناطیسی بسته را از طریق هسته آهنی تشکیل می دهد.

مزیت این نوع کوئل این است که نشتی مغناطیسی کمتری دارد و مقاومت مغناطیسی در مدار مغناطیسی کم است. بنابراین اتلاف انرژی کم و نرخ تبدیل انرژی بالا است. کویل احتراق مدار مغناطیسی بسته از رزین ترموست استفاده می کند. به عنوان پرکننده عایق و پوسته بیرونی، آن ها را از پلاستیک مذاب داغ می سازند. قالب گیری تزریقی، خواص عایق و آب بندی آن بهتر از کوئل یا سیم پیچ اشتعال مغناطیسی باز است. سایز کوچکی دارد و می توان آن را مستقیماً روی پوشش توزیع کننده نصب کرد. نه تنها ساختار فشرده دارد، بلکه نیاز به سیم های فشار قوی بین کوئل و توزیع‌کننده را نیز از بین می برد و می تواند ظرفیت ثانویه را کاهش دهد. بنابراین به طور گسترده ای در سیستم های جرقه زنی الکترونیکی استفاده می شود.

تا این جای کار «کارکرد کوئل آریزو 6 و ساختار و طبقه بندی آن» به شما معرفی شد. ادامه مطالب در خصوص کوئل را می توانید در مقالات بعدی مربوط به کوئل فونیکس اف ایکس، کوئل آریزو 5 بخوانید. اولین بیانیه این است که ما این روندهای خبری و دانش محصول را در اختیار شما قرار می دهیم تا با آگاهی خرید کوئل را از مراکز معتبر و نمایندگی های مجاز انجام دهید.

 

نحوه خرید و قیمت کوئل آریزو 6 استاندارد

برای خرید یا اطلاع از قیمت کوئل آریزو 6 اصلی و با کیفیت می توانید با فروشگاه لوازم یدکی خودرو چیران یدک در تماس باشید. جهت بررسی و خرید دیگر قطعات آریزو 6 می توانید از قسمت جستجو در صفحه اصلی، قطعه مورد نظر خود را پیدا یا به برچسب قطعات چری مدل آریزو 6 مراجعه کنید.

 تعهد چیران یدک

  • خرید از فروشگاه چیران یدک تضمین کیفیت و تعهد را به همراه دارد. با توجه به درخواست مشتری جنس اصلی شرکتی مدیران خودرو یا وارداتی تهیه و ارسال می کنیم. اگر مشتری واقعاً مشکل کیفیت محصول داشته باشد، متخصصان فروش چیران یدک جنس اصلی و شرکتی را به شما مشتریان عزیز پیشنهاد می کنند. فاکتور فروش یا لیست فروش چاپی توسط لوازم یدکی چیران یدک با خرید شما ارسال می شود. از خدمات فروش جنس اصلی شرکتی باکیفیت، سریع و کارآمد توسط فروشگاه ما لذت ببرید. هدف چیران یدک بعد از جلب رضایت مشتری، تامین و عرضه لوازم یدکی اصلی و با کیفیت خودروهای وارداتی با نازلترین قیمت بدون هیچگونه واسطه ای در سراسر ایران می باشد.

 

  • نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری در خصوص علل خرابی کوئل اریزو 6 و نحوه نگهداری و تعمیرات کوئل آریزو 6 درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

چری

مدل

چری آریزو 6 اکسلنت

اصالت

ایرانی (داخلی), شرکتی, وارداتی

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “کوئل آریزو 6”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم