سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو

شناسه محصول: SAV-FownixT7P-0526
در انبار
ساختار و نقش سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو را در قسمت توضیحات به طور مفصل شرح داده ایم. سوپاپ دود و سوپاپ هوا تیگو7 پرو اورجینال و متعلقات دیگر موتور فونیکس همچون میل سوپاپ تیگو 7 پرو اصلی، پیستون تیگو 7 پرو اصلی، واشر سرسیلندر تیگو 7 پرو اصلی ، میل لنگ تیگو 7 پرو اصلی ، سوپاپ تیگو 7 پرو اصلی و... در نمایندگی لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت بدون واسطه موجود می باشد. برای مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت سوپاپ دود و هوا فونیکس تیگو 7 پرو (Tiggo7pro) عمده و تک اورجینال (اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی با ما در تماس باشید. چیران یدک این محصول را با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا به فروش می رساند. اندکی پس از خرید سفارش شما به سرعت پردازش می شود و می توانید در کمتر از ۷۲ ساعت این قطعه را دریافت و از آن استفاده کنید. مجموعه چیران یدک برای جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات آنها را با پکیج ایمن به درب منزل مشتریان ارسال می کند.

شرح

وظیفه و نقش سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو اصلی چیست؟

وظیفه سوپاپ این است که مسئول ورود هوا به موتور و تخلیه گاز خروجی پس از احتراق در موتور است. سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو (Tiggo 7 pro) قطعه ای از ساختار موتور است که به سوپاپ ورودی (سوپاپ هوا) و سوپاپ خروجی (سوپاپ دود) تقسیم می شود. سوپاپ ها بر روی میل سوپاپ یا همان میل بادامک نصب می شوند. نقش سوپاپ ورودی یا همان سوپاپ هوا این است که هوا را به داخل موتور بکشد و آن را با سوخت برای احتراق ترکیب و مخلوط کند. نقش سوپاپ خروجی یا همان سوپاپ دود، تخلیه گاز خروجی سوخته و دفع گرما است. به دلیل حساسیت این قطعه بهتر است از فروشگاه های مجاز و نمایندگی انحصاری سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو استاندارد و مرغوب را تهیه نمائید.

 

ساختار و جنس مواد موجود در سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو چیست؟

به دلیل این که سوپاپ دود با گاز داغ در ارتباط است پس دمای بالاتری نسبت به سوپاپ هوا دارد. دمای سوپاپ هوا یا همان سوپاپ ورودی 570~670K است. در حالی که دمای سوپاپ دود یا همان سوپاپ خروجی 1050~1200K است. بنابراین سوپاپ دود باید دارای استحکام، سفتی، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر سایش باشد. سوپاپ هوا (سوپاپ ورودی) را به طور کلی از فولاد آلیاژی (فولاد کروم، فولاد نیکل کروم) و سوپاپ دود (سوپاپ خروجی) را از آلیاژ مقاوم در برابر حرارت (فولاد سیلیکون کروم) می سازند.

هر سوپاپ از یک سر شیر و یک ساقه یا میله تشکیل می شود. گاهی اوقات به منظور صرفه جویی در آلیاژهای مقاوم در برابر حرارت، سر شیر سوپاپ دود را از آلیاژ مقاوم در برابر حرارت می سازند. در حالی که میله را از فولاد کروم می سازند و سپس این دو را به یک دیگر جوش می دهند.

مواد ساخت سر سوپاپ معمولاً در چین به 40Cr، 4Cr9Si2، 4Cr10Si2Mo، 21-4N و 23-8N تقسیم می شوند. مواد 5Cr8Si2، 4Cr9Si3، 21-2N، 21-12N 23-8N،  XB و … در برخی از مدل های وارداتی به مقدار زیاد استفاده شده است. آلیاژهای مبتنی بر نیکل با دمای بالا نیز در سوپاپ های خروجی موتور دیزل با بار بالا استفاده می شوند.

 

انواع سر سوپاپ دود و سر سوپاپ هوا

شکل سر شیر سوپاپ می تواند شامل سه حالت بالای صاف، بالای کروی و بالای شاخ (ترومپت) باشد. معمولاً از حالت بالای صاف و یک صفحه تخت استفاده می شود. سر سوپاپ بالای تخت از نظر ساختاری ساده و ساخت آن آسان است. همچنین از نظر ناحیه جذب گرما کوچک است و جرم کوچکی دارد و می تواند برای سوپاپ های ورودی و خروجی به کار آید. سر شیر بالای کروی برای دریچه اگزوز مناسب است که دارای استحکام بالا، مقاومت اگزوز کوچک و اثر حذف گاز خروجی خوب است. اما دارای منطقه گرمایش بزرگ، جرم و اینرسی بزرگ و پردازش سخت و درهم است. نوع ترومپت دارای شکل ساده خاصی است که می تواند مقاومت ورودی را کاهش دهد، اما سر آن دارای ناحیه گرمایشی بزرگ است. پس بنابراین فقط برای سوپاپ ورودی مناسب است.

 

زاویه مخروط سوپاپ دود و هوا

زاویه مخروط سوپاپ همان زاویه سطح آب بندی سوپاپ است. به طور کلی 45 درجه در نظر می گیرند. فقط در برخی موتورها 30 درجه می باشد. که شیر 30 درجه دارای بالابر یکسان است. همچنین مخروطی شیر کوچک است، شیر از وجه انتهایی عبور می کند و مقاومت ورودی کوچک است. اما چون لبه سر شیر با مخروطی کوچک نازک است، سفتی کم است و آب بندی و هدایت حرارتی ضعیفی روی سوپاپ هوا (سوپاپ ورودی) است. ضخامت لبه سوپاپ معمولاً 1 تا 3 میلی متر است. از آسیب ناشی از ضربات سوپاپ در حین کار یا سوختن در دمای بالا جلوگیری شود. به منظور کاهش مقاومت ورودی و بهبود راندمان ورودی سیلندر، سوپاپ ورودی اکثر موتورها بزرگ تر از سوپاپ دود (دریچه اگزوز) است. سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو (دریچه های ورودی و خروجی) استفاده شده نیز رنگ متفاوتی دارند.

میل سوپاپ استوانه ای است. به طور مداوم در راهنمای سوپاپ رفت و برگشتی دارد و سطح آن باید تحت عملیات حرارتی و صیقلی قرار گیرد. شکل انتهای میل سوپاپ بستگی به فرم تثبیت فنر سوپاپ دارد. ساختار رایج مورد استفاده دو نیمه قطعه قفل برای تثبیت نشیمن گاه فنر است. انتهای میل سوپاپ دارای شیار حلقه ای برای نصب قفل است. یک سوراخ برای پین قفل وجود دارد.

 

نحوه خرید و قیمت سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو

برای خرید یا اطلاع از قیمت سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو اصلی و با کیفیت با فروشگاه لوازم یدکی خودرو چیران یدک در تماس باشید. جهت بررسی و خرید دیگر قطعات تیگو 7 پرو می توانید از قسمت جستجو در صفحه اصلی، قطعه مورد نظر خود را پیدا یا به برچسب قطعات فونیکس مدل تیگو 7 پرو مراجعه کنید.

 تعهد چیران یدک

  • خرید از فروشگاه چیران یدک تضمین کیفیت و تعهد را به همراه دارد. با توجه به درخواست مشتری جنس اصلی شرکتی مدیران خودرو یا وارداتی تهیه و ارسال می کنیم. اگر مشتری واقعاً مشکل کیفیت محصول داشته باشد، متخصصان فروش چیران یدک جنس اصلی و شرکتی را به شما مشتریان عزیز پیشنهاد می کنند. فاکتور فروش یا لیست فروش چاپی توسط لوازم یدکی چیران یدک با خرید شما ارسال می شود. از خدمات فروش جنس اصلی شرکتی باکیفیت، سریع و کارآمد توسط فروشگاه ما لذت ببرید. هدف چیران یدک بعد از جلب رضایت مشتری، تامین و عرضه لوازم یدکی اصلی و با کیفیت خودروهای وارداتی با نازلترین قیمت بدون هیچگونه واسطه ای در سراسر ایران می باشد.

 

  • نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری در خصوص مشخصات و انواع سوپاپ دود تیگو 7 پرو و سوپاپ هوا تیگو 7 پرو، تعمیرات و نگهداری سوپاپ دود و هوا تیگو7 پرو درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

فونیکس

مدل

فونیکس تیگو 7 پرو

اصالت

ایرانی (داخلی), وارداتی

جدید یا دست دوم

جدید

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “سوپاپ دود و هوا تیگو 7 پرو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم