سوپاپ دود و هوا آریزو 6

شناسه محصول: SAV-CheryA6-0520
در انبار
وظیفه و نحوه عملکرد سوپاپ دود و هوا آریزو 6 را در قسمت توضیحات به طور مفصل شرح داده ایم. سوپاپ دود و هوا چری آریزو 6 اصلی و متعلقات دیگر موتور چری همچون پیستون آریزو 6 اصلی، واشر سرسیلندر آریزو 6 اصلی ، میل لنگ آریزو 6 اصلی ، سوپاپ آریزو 6 اصلی و... در نمایندگی لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت بدون واسطه موجود می باشد. برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت سوپاپ دود و هوا اریزو 6 عمده و تک اورجینال (اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی با ما در تماس باشید. چیران یدک این محصول را با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا به فروش می رساند. اندکی پس از خرید سفارش شما به سرعت پردازش می شود و می توانید در کمتر از ۷۲ ساعت این قطعه را دریافت و از آن استفاده کنید. مجموعه چیران یدک برای جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات آنها را با پکیج ایمن به درب منزل مشتریان ارسال می کند.

شرح

وظیفه و نقش سوپاپ دود و هوا آریزو 6 اصلی

در واقع عملکرد سوپاپ دود و هوا آریزو 6 بسیار ساده است. عملکردش به این صورت است که از طریق کنترل سوپاپ (بادامک) روی میل سوپاپ (میل بادامک)، هوا یا مخلوط سوخت وارد محفظه احتراق موتور می شود و گاز خروجی پس از احتراق خارج می شود. از منظر رابط مونتاژ آن، سوپاپ دود و هوا اریزو 6 (Arrizo 6) با فنر سوپاپ ، میل سوپاپ آریزو 6 با اسپک یا انگشتی، میل سوپاپ با دوش روغن ریز داخل سیلندر و لاستیک ساق سوپاپ، مطابقت و هماهنگی دقیقی با هم دارند.

 

اجزای تشکیل دهنده سوپاپ دود و هوا چیست؟

اجزای اصلی در ساختار سوپاپ دود و هوا آریزو 6 در شکل زیر نشان می دهیم و به تفصیل هر یک از اجزا را شرح می دهیم.

 

اجزای سوپاپ دود و هوا آریزو 6

  1. سطح مخروطی دیسک سوپاپ: برای همکاری با حلقه سرسیلندر سوپاپ برای ایفای نقش آب بندی و هدایت گرما استفاده می شود.
  2. زاویه پشت دریچه: برای هدایت عبور جریان هوا با راه هوایی همکاری می کند.
  3. ساقه سوپاپ: برای هدایت حرکت صحیح سوپاپ با آب بندی روغن سوپاپ و راهنمای سوپاپ همکاری می کند. همچنین از طریق میله روانکاری شده قابل کنترل آب بندی روغن، برخی از شیرها دارای شیارهای رسوب کربن در نزدیکی گوشه عقب هستند.
  4. شیار گیره قفل سوپاپ: با لاستیک ساق سوپاپ همکاری می کند. برای این که محل سوپاپ و فنر سوپاپ به طور هم زمان حرکت کنند و دوش روغن را از طریق فنر سوپاپ تنظیم مجدد می کند.
  5. انتهای میله سوپاپ: برای باز کردن شیرocv یا بازوی تکان دهنده شیر همکاری می کند.

 

عملکرد سوپاپ دود و هوا چگونه است؟

مشاهده می شود که پس از تحمل گرمای محفظه احتراق سوپاپ، سوپاپ عمدتاً از طریق حلقه نشیمن سوپاپ در سرسیلندر و راهنمای سوپاپ گرما را به کانال آب خنک کننده سرسیلندر منتقل می کند. به سمت سر، دما بالاتر است و زاویه پشت سوپاپ و محل اتصال میل سوپاپ روش اتلاف حرارت خوبی ندارد. به دلیل این که در وسط مجرا و حلقه نشیمن گاه قرار دارد. بنابراین دما به طور کلی است. بیشترین احتمال وقوع شکست وجود دارد.

چگونه می توانیم دمای زمانی که دریچه سوپاپ با سرعت بالا کار می کند، بدانیم. خود سوپاپ با سرعت بالا حرکت می کند و ساختار آن بسیار کوچک است. بنابراین نصب سنسور دما سنج غیر ممکن است. محیط کار آن به شدت خشن است و تشخیص آن با روش های غیر مستقیم اندازه گیری دما دشوار است.

جنس سوپاپ دود و هوا

از آن جایی که سوپاپ دود تحت بالاترین و شدیدترین دمای محیط قرار دارد. معمولاً دریچه ورودی از فولاد آلیاژی با دمای حدود 400-500 درجه سانتی گراد و دریچه خروجی معمولاً از فولاد آلیاژی با دمای حدوداً 800-900  درجه سانتی گراد با توجه به دمای اگزوز ساخته می شود. بنابراین دریچه اگزوز حتی نیاز به استفاده از فولاد آلیاژی با نیکل بالا دارد تا در برابر دمای اگزوز حدود 1050 درجه سانتی گراد مقاومت کند.

مواد با مقاومت در برابر درجه حرارت بالا گران تر هستند. دمای انتهای بالایی میل سوپاپ معمولاً پایین تر است. بنابراین به طور کلی دو نوع ماده برای دریچه اگزوز استفاده می شود. سر آن را از فولاد آلیاژی با مقاومت دمایی بالاتر می سازند. در حالی که ساقه را از فولاد آلیاژی با مقاومت دمایی کمتر می سازند. قطعات اتصال مانند شکل زیر با جوش اصطکاکی به هم متصل می شوند:

اتصال سوپاپ دود و هوا آریزو 6

علاوه بر این، از آن جایی که موقعیت سوپاپ نسبتاً بالایی است و ناحیه اتلاف گرما بزرگ تر است. اگر گرما از سر شیر ocv سریع تر به ساقه سوپاپ نزدیک لوله راهنما منتقل شود، برای اتلاف حرارت مفید خواهد بود. همان طور که در شکل زیر می بینید، قسمت خط نقطه چین ناحیه حفاری تو خالی دریچه است. در محل اتصال قرمز و سیاه روغن قطع می شود. ساقه دریچه، سوراخ شده، وارد نوار فلزی سدیم می شود و سپس ساقه را به طور کلی با اصطکاک جوش می دهند. به طور کلی با سدیم پر می شود. هنگامی که سوپاپ بالا و پایین می رود، گرمای سر سوپاپ به طور موثری به میل سوپاپ منتقل می شود و در نتیجه باعث تسریع اتلاف حرارت سر سوپاپ می شود.

 

نحوه خرید و قیمت سوپاپ دود و هوا اریزو 6

برای خرید یا اطلاع از قیمت سوپاپ دود و هوا آریزو 6 اصلی و با کیفیت می توانید با فروشگاه لوازم یدکی خودرو چیران یدک در تماس باشید. جهت بررسی و خرید دیگر قطعات آریزو 6 می توانید از قسمت جستجو در صفحه اصلی، قطعه مورد نظر خود را پیدا یا به برچسب قطعات چری مدل آریزو 6 مراجعه کنید.

 تعهد چیران یدک

  • خرید از فروشگاه چیران یدک تضمین کیفیت و تعهد را به همراه دارد. با توجه به درخواست مشتری جنس اصلی شرکتی مدیران خودرو یا وارداتی تهیه و ارسال می کنیم. اگر مشتری واقعاً مشکل کیفیت محصول داشته باشد، متخصصان فروش چیران یدک جنس اصلی و شرکتی را به شما مشتریان عزیز پیشنهاد می کنند. فاکتور فروش یا لیست فروش چاپی توسط لوازم یدکی چیران یدک با خرید شما ارسال می شود. از خدمات فروش جنس اصلی شرکتی باکیفیت، سریع و کارآمد توسط فروشگاه ما لذت ببرید. هدف چیران یدک بعد از جلب رضایت مشتری، تامین و عرضه لوازم یدکی اصلی و با کیفیت خودروهای وارداتی با نازلترین قیمت بدون هیچگونه واسطه ای در سراسر ایران می باشد.

 

  • نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری در خصوص انواع سوپاپ دود و هوا اریزو 6 و همچنین تعمیرات و نگهداری بادامک یا سوپاپ دود و هوا آریزو 6 درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

چری

مدل

چری آریزو 6 اکسلنت

اصالت

ایرانی (داخلی), شرکتی, وارداتی

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “سوپاپ دود و هوا آریزو 6”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم