میل سوپاپ تیگو 8 پرو

شناسه محصول: CS-FownixT8P-0520
در انبار
کاربرد و انواع میل سوپاپ تیگو 8 پرو را در قسمت توضیحات به طور مفصل شرح داده ایم. میل سوپاپ تیگو 8 پرو اصلی و متعلقات دیگر موتور فونیکس همچون رینگ و پیستون تیگو 8 پرو اصلی، واشر سرسیلندر تیگو 8 پرو اصلی ، میل لنگ تیگو 8 پرو اصلی ، سوپاپ تیگو 8 پرو اصلی و... در نمایندگی انحصاری لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت بدون واسطه موجود می باشد. برای مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت میله سوپاپ تیگو8 پرو (Tiggo8pro) عمده و تک اورجینال (اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی با ما در تماس باشید. چیران یدک این محصول را با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا به فروش می رساند. اندکی پس از خرید سفارش شما به سرعت پردازش می شود و می توانید در کمتر از ۷۲ ساعت این قطعه را دریافت و از آن استفاده کنید. مجموعه چیران یدک برای جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات آنها را با پکیج ایمن به درب منزل مشتریان ارسال می کند.

شرح

وطیفه و کاربرد میل سوپاپ تیگو 8 پرو اصلی و استاندارد

میل سوپاپ تیگو 8 پرو (Tiggo 8 pro) بخش مهمی از سوپاپ موتور است. مکانیزم توزیع گاز در موتور بنزینی، مکانیزم کنترلی برای فرآیند ورودی و خروجی هوای تازه به سیلندر موتور تیگو 8 پرو است. این فرایند به طور مرتب سوپاپ ورودی و سوپاپ خروجی را با توجه به ترتیب کار سیلندر و الزامات فرآیند کار باز و بسته می کند تا مخلوط قابل احتراق را تامین کند. همچنین گاز خروجی را به موقع تخلیه می کند تا فرآیند تهویه به آرامی انجام شود. برای رفع نیازهای کاری موتور، سوپاپ ورودی و سوپاپ خروجی (دریچه اگزوز) باید به ترتیب در نقاط شروع و پایان مشخص شده در طی فرآیندهای ورودی و خروجی باز و بسته شوند.

در فرآیند کار واقعی موتور زمانی که سرعت بالا باشد، به دلیل سرعت بالای کار موتور، مدت زمان فرآیند تهویه (متشکل از دریچه اگزوز و سوپاپ ورودی) بسیار کوتاه است. در سرعت 5600 r/min، یک دور فقط 0.0054 ثانیه است و باز و بسته شدن شیر یک فرآیند تدریجی است. بنابراین تحقق الزامات ایده آل در فرآیند مکش و اگزوز موتور دشوار است.

به منظور نزدیک شدن هرچه بیشتر فرآیند ورودی و خروجی موتور به بهترین حالت ممکن، علاوه بر بهبود ساختار (مانند افزایش لوله های ورودی و خروجی)، زمان باز شدن موثر سوپاپ را نیز می توان افزایش داد. همچنین برای بهبود راندمان تهویه و عملکرد کلی دستگاه، می توان زاویه باز شدن زود هنگام و مسدود شدن دیر هنگام سوپاپ های ورودی و خروجی را بهینه کرد.

پیشینه میل سوپاپ

موتورهای اولیه در خودروهای قدیمی به ویژه موتورهای کاربراتوری، به دلیل شرایط فنی محدود در آن زمان، افزایش زوایای باز شدن و بسته شدن دیر هنگام به طور گسترده ای به عنوان عامل اصلی تقویت برای افزایش دور موتور استفاده می شد. با این حال پس از افزایش زوایای باز شدن زود هنگام و مسدود شدن دیر هنگام، اگر چه عملکرد سرعت بالا رو به بهبودی است ولی عملکرد سرعت پایین کاهش پیدا کرد.

در سرعت های پایین به دلیل این که زمان تهویه نسبتاً کافی است، فشار هوا در سیلندر در ابتدای فشرده سازی نسبتاً بالا است. به راحتی باعث می شود که مخلوط تازه استنشاقی، دوباره به سوپاپ ورودی برود. در نتیجه کاهش راندمان شارژ را در پی دارد. علاوه بر این به دلیل افزایش تلفات حرارتی، نه تنها مصرف سوخت افزایش می یابد، بلکه وضعیت انتشار نیز بدتر می شود. بنابراین با افزایش روز افزون کنترل آلاینده های خروجی اگزوز و کاربرد گسترده فناوری کنترل الکترونیکی و فناوری متغیر، راه های بیشتری برای بهبود راندمان تهویه نسبت به گذشته وجود دارد. به منظور کاهش آلودگی محیط زیست، بهبود گشتاور در سرعت کم و متوسط و کاهش مصرف سوخت باید ویژگی ها و زمان بندی سوپاپ را انجام داد.

 

طریقه کار میل سوپاپ تیگو 8 پرو یا میل بادامک دود و هوا چگونه است؟

هدف از مدل سودمند ارائه میل سوپاپ (میل بادامک) موتور خودرو است که برای بهبود مشخصات گشتاور دور متوسط ​​و پایین موتور با استفاده از میله سوپاپ و کاهش مصرف سوخت مفید است. یکی دیگر از اهداف مدل سودمند ارائه یک موتور خودرو بهینه است. به منظور حل مشکلات فنی فوق الذکر، مدل کاربردی یک میل سوپاپ موتور خودرو شامل یک میل سوپاپ هوا و یک میل سوپاپ دود و کار بخش صعودی و نزولی میل سوپاپ هوا را ارائه می دهد.

زوایای میل سوپاپ دود و میل سوپاپ هوا

یک میل سوپاپ موتور خودرو متشکل از یک سوپاپ ورودی یا هوا و یک سوپاپ یا دریچه اگزوز یا دود است. با این مشخصه که زوایای کار و عملکرد بخش صعودی و بخش نزولی سوپاپ ورودی (سوپاپ هوا) به ترتیب 63.75 درجه و 59.31 درجه است. زوایای کار بخش صعودی و بخش نزولی سوپاپ خروجی (سوپاپ دود واگزوز) به ترتیب 65.36 درجه و 60.78 درجه است. زاویه موجود بین سوپاپ هوا ورودی و خط مرکزی سوپاپ دود 104.5 درجه است. بر این اساس زاویه باز شدن اولیه سوپاپ ورودی 12.62 درجه، زاویه مسدود شدن دیرهنگام سوپاپ ورودی 53.5 درجه است. زاویه باز شدن اولیه شیر اگزوز 42.56 درجه است، و زاویه مسدود شدن دیرهنگام سوپاپ اگزوز 29.72 درجه است. ترجیحاً حداکثر بالابر بادامک ورودی یا میل سوپاپ هوا 6.475 میلی متر و حداکثر بالابر بادامک اگزوز یا میل سوپاپ دود 6.587 میلی متر است.

مدل سودمند همچنین یک موتور خودرو را ارائه می دهد که شامل میل بادامک موتور خودرو است که هر یک از موارد فوق را نشان می دهد. از آن جایی که راندمان شارژ موتور در سرعت های متوسط ​​و پایین بهبود می یابد، میله بادامک موتور خودرو قابل عرضه توسط مدل کاربردی برای بهبود ویژگی های گشتاور دور متوسط ​​و پایین موتور و کاهش مصرف سوخت مفید است. با توجه به فناوری پس زمینه فوق الذکر، میله سوپاپ موتور خودرو توسط مدل سودمند دارای زاویه مسدود شدن دیرهنگام ورودی به حدود 53.5 درجه است و زاویه باز شدن اولیه سوپاپ اگزوز آن حدود 42.56 درجه است.

 

انواع میل سوپاپ تیگو

سه نوع موقعیت نصب میل سوپاپ برای موتور وجود دارد: پایین، وسط و بالا. با توجه به سرعت بالای موتور خودرو، سرعت می تواند به بیش از 5000 دور در دقیقه برسد. برای اطمینان از راندمان ورودی و خروجی سوپاپ دستگاه، فرم سوپاپ ورودی و سوپاپ خروجی وارونه است، یعنی سربار.

  • میل سوپاپ پایین و وسط یا میل بادامک پایینی و میانه

اگر از میل سوپاپ پایین یا وسط استفاده شود فاصله بین میل سوپاپ و سوپاپ زیاد می شود. به دلیل این که فاصله بین سوپاپ و میل سوپاپ نسبتاً طولانی است، به قطعات کمکی مانند شیرهای سوپاپ و شیرآلات نیاز است. در نتیجه به دلیل کثرت در تعداد قطعات انتقال سوپاپ، حجم موتور زیاد و ساختار در موتور سخت و درهم می شود. همچنین در این حالت تولید نویز در سرعت بالا بیشتر است. استفاده از میل سوپاپ های بالای سر می تواند این پدیده را تغییر دهد. بنابراین موتورهای خودروهای مدرن عموماً از میل سوپاپ سقفی (میل بادامک بالای سر) استفاده می کنند.

  • میل سوپاپ سقفی یا میل بادامک بالای سر

در این نوع، میل سوپاپ (میل بادامک) در بالای موتور قرار می گیرد که فاصله بین میله سوپاپ و سوپاپ را کوتاه می کند. همچنین شیر و شیر سوپاپ را حذف می کند. درنتیجه ساختار و ارتباط بین میل سوپاپ و سوپاپ را ساده می کند. مکانیسم انتقال بین آن ها ساختار موتور را جمع تر می کند. مهم تر از آن، این روش نصب می تواند جرم رفت و برگشتی کل سیستم را کاهش دهد و راندمان انتقال را بهبود بخشد.

با توجه به تعداد میل بادامک، آن را به دو دسته میل بادامک سقفی تکی (SOHC) و میل بادامک سقفی دوگانه (DOHC) تقسیم می کنند. از آن جایی که موتورهای خودروهای متوسط به بالا معمولاً با سوپاپ های متعدد و سیلندرهای V شکل کنار هم قرار می گیرند. در میل بادامک دوتایی سوپاپ های ورودی و خروجی به طور جداگانه کنترل می شوند. بنابراین میل بادامک های دوگانه بالای سر توسط بسیاری از موتورهای مارک معروف استفاده می شود.

 

نحوه خرید و قیمت میل سوپاپ تیگو 8 پرو استاندارد

برای خرید یا اطلاع از قیمت میل سوپاپ تیگو 8 پرو اصلی و با کیفیت با فروشگاه لوازم یدکی خودرو چیران یدک در تماس باشید. جهت بررسی و خرید دیگر قطعات تیگو 8 پرو می توانید از قسمت جستجو در صفحه اصلی، قطعه مورد نظر خود را پیدا یا به برچسب قطعات فونیکس مدل تیگو 8 پرو مراجعه کنید.

 تعهد چیران یدک

  • خرید از فروشگاه چیران یدک تضمین کیفیت و تعهد را به همراه دارد. با توجه به درخواست مشتری جنس اصلی شرکتی مدیران خودرو یا وارداتی تهیه و ارسال می کنیم. اگر مشتری واقعاً مشکل کیفیت محصول داشته باشد، متخصصان فروش چیران یدک جنس اصلی و شرکتی را به شما مشتریان عزیز پیشنهاد می کنند. فاکتور فروش یا لیست فروش چاپی توسط لوازم یدکی چیران یدک با خرید شما ارسال می شود. از خدمات فروش جنس اصلی شرکتی باکیفیت، سریع و کارآمد توسط فروشگاه ما لذت ببرید. هدف چیران یدک بعد از جلب رضایت مشتری، تامین و عرضه لوازم یدکی اصلی و با کیفیت خودروهای وارداتی با نازلترین قیمت بدون هیچگونه واسطه ای در سراسر ایران می باشد.

 

  • نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری در خصوص مشخصات و تعمیرات و نگهداری میل سوپاپ تیگو 8 پرو درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

فونیکس

مدل

فونیکس تیگو 8 پرو

اصالت

ایرانی (داخلی), وارداتی

جدید یا دست دوم

جدید

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “میل سوپاپ تیگو 8 پرو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم