Top Rated Product

میل سوپاپ آریزو 6

شناسه محصول: CS-CheryA6-0510
در انبار
(1 بررسی مشتری)
میل سوپاپ آریزو 6 قطعه ای در موتور است. وظیفه و نحوه عملکرد میل سوپاپ اریزو6 را در قسمت توضیحات به طور مفصل شرح داده ایم. میل سوپاپ موتور چری مدل آریزو 6 اصلی و متعلقات دیگر موتور چری همچون پیستون آریزو 6 اصلی، واشر سرسیلندر آریزو 6 اصلی ، میل لنگ آریزو 6 اصلی ، سوپاپ آریزو 6 اصلی و... در نمایندگی لوازم یدکی چینی در ایران (چیران یدک) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت بدون واسطه موجود می باشد. برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت میل سوپاپ اریزو 6 عمده و تک اورجینال (اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی با ما در تماس باشید. چیران یدک این محصول را با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا به فروش می رساند. اندکی پس از خرید سفارش شما به سرعت پردازش می شود و می توانید در کمتر از ۷۲ ساعت این قطعه را دریافت و از آن استفاده کنید. مجموعه چیران یدک برای جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات آنها را با پکیج ایمن به درب منزل مشتریان ارسال می کند.

شرح

وظیفه و نقش میل سوپاپ آریزو 6 اصلی

میل سوپاپ آریزو 6 (میل بادامک آریزو 6) بخش مهمی از موتور خودرو است. وظیفه میل سوپاپ یا میل بادامک اریزو 6 (Camshaft Arrizo 6) کنترل باز و بسته شدن سوپاپ ورودی و سوپاپ خروجی است. همچنین حرکت منظم سوپاپ به طور مستقیم با ویژگی های خروجی و عملکرد آن در ارتباط است. قدرت موتور بخش کلیدی موتور پایدار است یا خیر، بنابراین میله سوپاپ یا میله بادامک آریزو 6 جایگاه بسیار مهمی در طراحی کل موتور دارد.

از نظر شکل، بدنه اصلی میل سوپاپ اریزو6 به شکل یک میله استوانه ای با چندین بادامک بیرون زده در جهات مختلف برای حرکت سوپاپ ها است. طول کلی آن به اندازه گروه سیلندر بستگی دارد. طرف بادامک که از میل بادامک بیرون زده شبیه یک تخم مرغ است. وظیفه آن کنترل ورودی و خروجی سیلندر در هنگام چرخش توسط میل لنگ است. بنابراین پارامترهای طراحی بادامک مستقیماً بر قدرت و گشتاور تأثیر می گذارد.

موقعیت میل سوپاپ (میل بادامک) و حالت انتقال

با توجه به طراحی مکانیزم سوپاپ، میل سوپاپ (میل بادامک) را می توان به سه نوع میل بادامک پایین، وسط سوار و نصب شده در بالا تقسیم کرد. در این میان میل سوپاپی که در پایین نصب می شود، در میل لنگ قرار دارد. میل سوپاپی که در وسط نصب می شود، در داخل محفظه سوپاپ بالای درپوش قرار دارد. میله بادامک بالا هم در بالای سیلندر قرار دارد.

میل سوپاپ پایین سوار:

اوایل موتورهایی با میل سوپاپ (میل بادامک) پایینی متداول بودند. سوپاپ های ورودی و خروجی در بالای موتور و میل بادامک در کنار میل لنگ کنترل قرار داشت. طراحی میل بادامک در پایین اغلب توسط موتورهایی با جابجایی زیاد، سرعت کم و گشتاور خروجی بالا استفاده می شود. در موتورهایی با جابجایی بزرگ که معمولاً در برخی از خودروهای عضلانی آمریکایی استفاده می شود، رایج تر است. مزایای آن ساختار ساده، قابلیت اطمینان بالا و هزینه کم است.

میل سوپاپ سقفی یا بالا سوار:

میل سوپاپ سقفی (میل سوپاپ بالای سر) به این صورت است که میل سوپاپ در سر سیلندر، بالای محفظه احتراق قرار می گیرد. با این حال موتورهای مدل های رایج، امروزه بیشتر از طراحی میل بادامک بالا استفاده می کنند. میل بادامک در این ساختار موتور بسیار به سوپاپ ها نزدیک است و سوپاپ ها را می توان مستقیماً بدون وسایل دیگر هدایت کرد. بنابراین می توان باز و بسته شدن سوپاپ ها را سریع تر انجام داد. که می تواند نیازهای کار با سرعت بالا را برآورده کند.

از آن جایی که چرخش میل سوپاپ (میل بادامک) باید توسط میل لنگ به حرکت درآید، یک دستگاه انتقال بین میل بادامک و میل لنگ مورد نیاز است. دستگاه شامل موارد رایج مثل چرخ دنده، زنجیر و تسمه دندانه دار است. به طور کلی میل بادامک پایین و میل بادامک وسط عمدتاً توسط چرخ دنده ها حرکت می کنند. در حالی که میل بادامک بالای سر از یک زنجیر و یک تسمه دندانه دار به عنوان حالت انتقال استفاده می کند. زنجیر و تسمه ای که میل بادامک را به حرکت در می آورد همان چیزی است که ما اغلب به نام تسمه تایم و زنجیر زمان بندی می شنویم. باید توجه داشت که زنجیر تایم کلی می تواند مادام العمر بدون نیاز به تعمیر و نگهداری باشد. اما تسمه تایم با توجه به تعداد کیلومتر نیاز به تعویض منظم دارد.

 

طبقه بندی میل سوپاپ های سقفی چگونه است؟

با توجه به تعداد میل بادامک های که در ساختار توزیع گاز گنجانده می شوند، می توان آن را به دو نوع میل سوپاپ سقفی تکی (Single OverHead Camshaft, SOHC) و میل سوپاپ سقفی دو طرفه یا دوگانه (Double OverHead Camshaft, DOHC) تقسیم کرد. هر دو با میل سوپاپ سقفی طراحی می شوند. تفاوت اصلی در این است که آیا سوپاپ های ورودی و خروجی به طور همزمان توسط یک میل بادامک کنترل می شوند یا به ترتیب توسط دو میل بادامک هدایت می شوند.

میل سوپاپ سقفی تکی (میل بادامک بالای سر تکی)

تک میل بادامک بالای سر، برای کنترل سوپاپ های ورودی و خروجی از طریق یک میل بادامک است. برای یک موتور خطی فقط یک میل بادامک مورد نیاز است. اما اگر موتور V شکل باشد، دو میل بادامک در دو طرف قرار می گیرد.

میل سوپاپ سقفی تکی، ساده ترین ساختار است و قطعات کمی وجود دارد که نیاز به رفت و برگشت دارند. بنابراین می تواند نیازهای دور موتورهای بالاتر را نسبتاً برآورده کند. تحت این طرح، میل سوپاپ یا میل بادامک می تواند مستقیماً یا از طریق بازوی راکر باز و بسته شدن دریچه های ورودی و خروجی را کنترل کند. این مورد در موتورهایی با طرح های چند سوپاپ مزایای آشکاری دارد. با این حال میل سوپاپ های سربار تک نیز دارای معایبی هستند. عیب میل بادامک منفرد بالای سر این است که چون فقط یک میل بادامک رانده می شود، شیر ورودی و دریچه خروجی باید با فاصله معینی جا به جا شوند. دقت عملکرد باز و بسته شدن سوپاپ تا حدودی تحت تأثیر قرار می گیرد.

میل سوپاپ سقفی دوطرفه (میل بادامک بالای سر دوگانه)

DOHCیک آرایش سوپاپ با دو میل سوپاپ در سر سیلندر است. دو میل سوپاپ به ترتیب دریچه های ورودی و خروجی را کنترل می کنند. بستگی به ساختار موتور (عمدتاً آرایش سیلندر)، یک موتور اتومبیل عمومی DOHC دو تا چهار میل سوپاپ دارد. تفاوت اصلی بین میل بادامک دوگانه بالای سر و میل بادامک تک سر در این است که از دو میل بادامک که به صورت موازی چیده شده اند برای عملکرد سوپاپ ورودی و دریچه خروجی استفاده می شود. در صورتی که موتورهای خطی و نوع V مربوطه دارای دو تا چهار میل بادامک خواهند بود.

در مقایسه با میل بادامک تک سربار، ساختار میل بادامک دوگانه بالای سر می تواند سوپاپ های ورودی و خروجی را به طور جداگانه کنترل کند، بنابراین دقت و قابلیت کنترل آن قوی تر است. برای موتور فعلی با VVT، ECU می تواند زمان باز شدن دریچه های ورودی و خروجی را با توجه به شرایط کاری واقعی کنترل کند. بنابراین قدرت خروجی و مصرف سوخت موتور می تواند بهتر باشد. علاوه بر این، اکثر موتورهای رایج خودروهای فعلی از چندین سوپاپ مانند طراحی دو سوپاپ ورودی و دو سوپاپ خروجی استفاده می کنند. در این مورد باید از طراحی میل بادامک دوگانه بالای سر استفاده شود.

موتوری با ساختار میل سوپاپ دوگانه بالای سر، لزوماً بیش از دو سوپاپ ورودی و خروجی ندارد. اما اگر سوپاپ های یک موتور چند سوپاپه باید مستقیماً به حرکت درآیند ، در این صورت یک میل سوپاپ دوگانه بالا ضروری است. همه DOHC ها چند سوپاپه نیستند. قبل از رایج شدن فناوری چند سوپاپ، موتورهای دو سوپاپ اغلب به دو میل سوپاپ مجهز بودند. اما امروزه DOHC را با فناوری چند سوپاپ برابر می دانند، زیرا تقریباً در تمام موتورهای DOHC، سه تا پنج سوپاپ در هر سیلندر وجود دارد.

 

نحوه خرید و قیمت میل سوپاپ اریزو 6

برای خرید یا اطلاع از قیمت میل سوپاپ آریزو 6 اصلی و با کیفیت می توانید با فروشگاه لوازم یدکی خودرو چیران یدک در تماس باشید. جهت بررسی و خرید دیگر قطعات آریزو 6 می توانید از قسمت جستجو در صفحه اصلی، قطعه مورد نظر خود را پیدا یا به برچسب قطعات چری مدل آریزو 6 مراجعه کنید. هدف چیران یدک بعد از جلب رضایت مشتری، تامین و عرضه لوازم یدکی اصلی و با کیفیت خودروهای وارداتی با نازلترین قیمت بدون هیچگونه واسطه ای در سراسر ایران می باشد.

  • نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات بیشتری در خصوص انواع میل سوپاپ اریزو 6 و همچنین تعمیرات و نگهداری میل بادامک یا میل سوپاپ اریزو6 درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

چری

مدل

چری آریزو 6 اکسلنت

اصالت

ایرانی (داخلی), شرکتی, وارداتی

1 نظر برای میل سوپاپ آریزو 6

  1. اسد مهرنیا

    بنده برای خرید میل سوپاپ اریزو 6 حضوری توی بازار چرخیدم که قیمت شما از همه جا منصفانه تر بود

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم