میل سوپاپ (میل بادامک) هایما Haima

در انبار
میل سوپاپ موتور از جنس آلیاژ فولادی می باشد. خرید و قیمت میل سوپاپ (میل بادامک) هایما Haima عمده و تک به صورت اورجینال (اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی (ایساکویی) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت در نمایندگی فروشگاه چیران یدک موجود است.

شرح

میل سوپاپ (میل بادامک) هایما Haima

میل سوپاپ هایما Haima که در بازار به میل بادامک نیز معروف است، یکی از اجزای مهم در موتور پیستونی است. وظیفه میل بادامک کنترل باز و بسته شدن شیر است. اگر چه سرعت میل سوپاپ در موتورهای چهار زمانه نصف سرعت میل لنگ است (سرعت میل بادامک و میل لنگ در موتورهای دو زمانه برابر است)، اما با این وجود باز هم سرعت بالایی دارد و باید گشتاور زیادی را تحمل کند. از آن جایی که قانون حرکت سوپاپ به قدرت و ویژگی های عملکرد موتور مربوط می شود، بنابراین طراحی میل بادامک نقش بسیار مهمی در فرآیند طراحی موتور دارد.

 

 

میل سوپاپ

جنس و موقعیت میل سوپاپ هایما

جنس و مواد انتخابی برای میل سوپاپ موتور بسیار سخت و الزامات آن بسیار زیاد است، زیرا این قسمت نیروی زیادی را تحمل می کند. ماده انتخابی باید مقاوم در برابر سایش و فشار باشد. به همین دلیل میل سوپاپ ها را از جنس فولاد آلیاژی با کیفیت بالا می سازند.

میل بادامک را میل هلویی یا میل خارج از مرکز نیز می نامند، زیرا شکل مقطع آن شبیه هلو است. ساختار میل بادامک در مدل های مختلف موتور مشابه است و تفاوت اصلی در محل نصب است. همچنین تعداد، شکل و اندازه بادامک ها نیز متفاوت است.

موقعیت نصب میل سوپاپ موتور به سه نوع پایین، وسط و بالا تقسیم می شود:

میل سوپاپ پایین یا وسط:

در صورت استفاده از میل سوپاپ (بادامک) پایین یا وسط، به دلیل اینکه فاصله سوپاپ و میل سوپاپ نسبتاً زیاد است از قطعات کمکی مانند میله های فشار سوپاپ و شیرآلات استفاده می کنند.

در این نوع از میل بادامک ها، قطعات انتقال زیادی وجود دارد. ساختار پیچیده دارد. حجم موتور زیاد است و تولید سر و صدا در سرعت بالا زیاد است اما استفاده از میل بادامک های بالای سر می تواند این مشکلات را حل کند.

میل سوپاپ بالا:

موتورهای خودروهای مدرن عموماً از میل بادامک های بالای سر استفاده می کنند و میل بادامک در بالای موتور قرار می گیرد؛ این موقعیت فاصله بین میل بادامک و سوپاپ را کوتاه می کند. میله فشار و شیر سوپاپ را حذف می کند و اتصال بین میل بادامک و سوپاپ را ساده می کند. مکانیزم انتقال ساختار موتور را جمع تر می کند. مهم تر از آن، این روش نصب می تواند جرم رفت و برگشتی کل سیستم را کاهش دهد و راندمان انتقال را بهبود بخشد.

نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات را درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

هایما

مدل

هایما S5, هایما S5 پلاس, هایما S7 اتوماتیک, هایما S7 پلاس, هایما S7 توربو شارژ, هایما S7 دنده ای

کد قطعه

CS-Haima

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “میل سوپاپ (میل بادامک) هایما Haima”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم