رینگ پیستون هایما Haima

در انبار
رینگ یا حلقه پیستون را می توان فنی ترین جزء موتور دانست که جنس، ساختار، خواص فیزیکی و شیمیایی، نصب و استفاده از آن تاثیر زیادی بر عمر موتور دارد. اگر موتور برای مدت طولانی استفاده شود یا موتور ضعیف روغن کاری شود یا برای مدت طولانی بیش از حد فشار به آن وارد شود، 1-سیلندر و رینگ پیستون بیش از حد سایش می کنند 2-فاصله بین قسمت های مختلف افزایش می یابد 3-خاصیت ارتجاعی رینگ پیستون افزایش می یابد و ضعیف می شود 4-عملکرد آب بندی و فشار سیلندر کاهش می یابد. خرید و قیمت رینگ پیستون هایما Haima عمده و تک به صورت اورجینال(اصلی چینی)، وارداتی و شرکتی (ایساکویی) با تضمین کیفیت و ارزان ترین قیمت در نمایندگی فروشگاه چیران یدک

شرح

رینگ پیستون هایما Haima

رینگ پیستون هایما Haima یا همان حلقه پیستون بخشی از قسمت پیستون و شاتون در موتور خودرو می باشد. حلقه پیستون بین سر پیستون و دامنه ی پیستون قرار می گیرد. رینگ ها به دو نوع رینگ گازی (کمپرسی) پیستون و رینگ روغن پیستون تقسیم می شوند. به طور کلی در هر سیلندر حداقل دو رینگ کمپرسی (در برخی از موتورها سه رینگ کمپرسی) و یک رینگ روغن وجود دارد.

اجزای تشکیل دهنده پیستون و شاتون

اجزای پیستون و شاتون

رینگ کمپرسی پیستون

هدف اصلی رینگ کمپرسی (رینگ فشاری یا گازی) آب بندی و انتقال حرارت است. از فواید وجود حلقه فشاری پیستون به موارد زیر می توان اشاره نمود:

1- اطمینان از آب بندی خوب بین پیستون و دیواره سیلندر.

2- جلوگیری از نشت مخلوط قابل احتراق و گاز با دمای بالا در سیلندر به داخل میل لنگ.

3- اطمینان از اینکه مخلوط قابل احتراق وارد شده به موتور به اندازه کافی دریافت می شود.

 

رینگ روغن پیستون

وظیفه اصلی رینگ روغن (حلقه روغن) در هنگام پایین آمدن پیستون این است که روغن اضافی موتور را که روی دیواره سیلندر پاشیده می شود جمع می کند تا از ورود روغن اضافی به محفظه احتراق برای شرکت در احتراق جلوگیری کند؛ در هنگام بالا آمدن پیستون یک لایه روغن یکنواخت روی دیواره سیلندر آغشته می کند تا از صدمه به پیستون، رینگ های پیستون و سایش سیلندر بکاهد.

عملکرد رینگ پیستون هایما

شرایط کار رینگ پیستون بسیار سخت است و نیرو نیز بسیار پیچیده است. هنگامی که رینگ در سیلندر به سمت بالا و پایین حرکت می کند، به دلیل تأثیر مخروطی و بیضی بودن دیواره سیلندر، رینگ در جهت شعاعی حرکت می کند و باعث می شود که تحت تنش خمشی متناوب قرار گیرد. به دلیل وجود فاصله جانبی پیستون در هنگام معکوس کردن در نقاط بالا و پایین، رینگ پیستون نیز تحت تاثیر شیار رینگ قرار می گیرد.

چنین نیرویی به راحتی می تواند منجر به شکستن رینگ پیستون شود. بنابراین این قطعه همیشه بخشی با کمترین عمر مفید موتور بوده است و بسیاری از تعمیرات اساسی موتور به دلیل سایش بیش از حد آن ایجاد می شود.

جنس رینگ پیستون هایما

با توجه به عملکرد و شرایط کاری حلقه پیستون، جنس آن باید در برابر سایش، هدایت حرارتی، مقاومت در برابر حرارت، فشار ضربه، کشسانی و استحکام مکانیکی مقاومت کافی داشته باشد. در حال حاضر مواد پرکاربرد برای ساختش شامل چدن خاکستری با کیفیت بالا، چدن داکتیل، چدن آلیاژی و تسمه فولادی است.

می توان گفت حلقه پیستون قطعه ای است که سخت ترین الزامات را در مورد مواد و تکنولوژی پردازش در موتور دارد. عمر آن برابر با طول عمر موتور است. بعضی از موتورهای ژاپنی عمر طولانی دارند و روغن نمی سوزانند که عامل اصلی آن کیفیت جنس حلقه پیستون است.

نویسنده در حال نگارش می باشد، به زودی توضیحات را درج خواهیم کرد. با سپاس از شکیبایی شما!

اطلاعات اضافی

برند

هایما

مدل

هایما S5, هایما S5 پلاس, هایما S7 اتوماتیک, هایما S7 پلاس, هایما S7 توربو شارژ, هایما S7 دنده ای

کد قطعه

PR-Haima1208

نظر

هیچ مورد علاقه ای وجود ندارد

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید “رینگ پیستون هایما Haima”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تضمین عودت کالا

جهت رضایت شما کالا را تا 48 ساعت بعد از تحویل پس میگیریم

حمل و نقل بسیار سریع

به محض دریافت رسید و فاکتور، سفارش شما بسته بندی و ارسال می گردد

تضمین رضایت

با بسته بندی محکم و قوی جهت سالم رسیدن بسته به شما تضمین می دهیم